همشهری آنلاین: رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش (نزاجا)گفت: حقوق خانواده‌های شهدا و جانبازان ۱۴ درصد افزایش می‌یابد.

داوود کاظمی

به گزارش ایسنا، داوود کاظمی صبح امروز 30 تیر ماه در همایش تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران اظهار کرد: همه ساله احکام حقوقی جدیدی برای خانواده‌های شهدا صادر می‌شود و شهدا همانند کارکنان نیروهای مسلح حقوق و مزایا دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان ایثارگران نزاجا ادامه داد: جانبازان مستمری بگیر نیز برابر با ماده 38 قانون جامع خدمات همانند دیگر کارکنان نیروهای مسلح باید حقوق بگیرند.

وی با اشاره به حقوق بازنشستگان اظهار کرد: پاداش افراد برابر قانون به میزان 30 ماه آخر خدمت است و حقوق و مزایای شهدا و جانبازان نیز با توجه به مدارک تحصیلی، شغلی و سنوات خدمت تعیین می‌شود.

کاظمی با اشاره به آمار 240 هزار نفری ایثارگران کشور، عنوان کرد: حدود 46 هزار نفر از این تعداد شهدای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با بیان این که جنگ با مستکبرین هنوز پایان نیافته است،افزود: در حال حاضر دشمن با شکلی جدید از جنگ و نبرد و در قالب جنگ نرم به میدان آمده است، بنابراین باید ملت ایران با بصیرت تمام و با پیروی از رهبری برای صیانت از آرمان‌های امام خمینی تلاش کنند.

کاظمی یکی از خواسته‌های خانواده‌های شهدا و رزمندگان را دریافت کارت حکمت اعلام کرد و گفت: این کارت جهت خرید از فروشگاه اتکا صادر می‌شود، امیداریم تمامی خانواده‌های شهدا، رزمندگان و .. بتوانند از این کارت استفاده کنند.

وی در خصوص خانواده‌هایی که مشکلاتی در زمینه پاداش پایان خدمت و مرخصی ذخیره شده دارند، اظهار کرد: برابر با قانون جدید مرخصی ذخیره شده بخش عمده‌ای از پاداش پایان خدمت است که تنها مشکل ارتش نبوده و دیگر ارگان‌ها نیز درگیر این مسئله هستند و در حال حاضر تنها مشکل مالی بنیاد مسکن مانع ارائه خدمات است.

کد خبر 301639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha